tisdag 3 september 2013

Sommarens OL

O Ringen blev ett steg framåt för benen, jag klarade av att genomföra hela veckan utan att bli annat än trött, om än rejält trött sista etappen. Tekniskt kändes det också bra, en del små onödiga misstag som jag hade behövt undvika för att komma ännu högre i resultatet. Jag slutade till slut på en 12:e plats, efter att sprungit jämt placeringsmässigt hela veckan.  

Veckan efter bar det av ner till Ulricehamn och U10Mila, där vi på förhand hade ett starkt lag och goda möjligheter till en hög placering. Men det ville sig inte, och vi lyckades till och med stämpla fel vilket gjorde min sistasträcka helt meningslös. Den blev ännu mer meningslös efter det att arrangören blandat ihop kartan och gett fel till topplagen. Min sistasträcka tog jag mig runt i lugn fart med de topplag som sprang runt den tillsammans. På det hela taget blev det en rätt misslyckad resa.

Tiden efter U10Mila har jag försökt att träna varierat och försökt att få igång låren ordentligt, med varierat resultat. Träningsmängden har varierat en del och det har även känslan i låren, men just nu känns det som att det blir bättre och bättre hela tiden och jag ser fram emot några intensiva helger med DM och SM nu. 

Kartor från O-Ringen och fram tills nu finns i kartarkivet