fredag 10 maj 2013

Årets sista sprinter

I tisdags och torsdags sprang jag säsongens sista sprinter, DM sprint i Husby och Silva League sprinten i Kumla. Det var två ganska olika sprinter, i Husby var det svårare teknisk sprint medans det i Kumla var mer fart som gällde.

Tisdagens prestation var jag riktigt nöjd med, framförallt fysiskt gick det väldigt bra. Jag kände mig pigg hela vägen och kunde trycka på bra i löpningen den mesta delen. Tekniskt så gick det också bra, men med några få vägvalsmissar så fanns det ett tjugotal sekunder som slängdes bort i onödan. Jag slutade trea, bara slagen av ettan och tvåan på sprint SM. 

I torsdags så var det dags för veckans andra sprint, Silva League i Kumla. Efter att ha tillbringat halva dagen i en karantän utan att göra någonting så fick man äntligen springa lite också. Jag hade inte samma känsla i benen som i tisdags, lite mer matt och slöa, men farten var inte det som var det stora felet för dagen, utan det var orienteringen. Dålig framförhållning och dåligt planerade vägval gjorde att jag hamnade en bit ner i resultatlistan på en 17e plats. Kartor från båda loppen finns i kartarkivet inom en snart framtid.

Totalt i Silva League så ligger jag nu 9a, vilket jag hoppas kunna förbättra under helgens medel och långdistans. Formen har känts uppåtgående så helgen blir förhoppningsvis rolig.